Tuesday, June 17, 2008

BANGKITLAH WAHAI SAHABATKU,

Assalamu'laikum w.b.t.,

Keadaan yang melanda dunia menunjukkan betapa peri pentingnya umat Islam kembali kepada Islam yang sebenar yang berlandaskan Al-Quran dan As-Sunnah. Tinggalkanlah segala bentuk Islam yang 'ditampal dan ditopengkan' dengan campuran sekularisme, nasionalisme, kronisme dan berbagai-bagai 'isme' lagi yang sengaja direka oleh mereka yang tidak mahu melihat Islam kembali tertegak senabai panduan hidup yang sebenar buat seluruh umat manusia amnya. Kita seringkali tertipu dengan dakyah yang menyatakan itu Islam, ini Islam dan berbagai-bagai lagi.


Sekiranya yang bercakap itu mengamalkan Islam yang sebenarnya, mana mungkin beliau melakukan perkara-perkara yang jelas dilarang oleh Islam. Penindasan, kekejaman, rasuah, kronisme, nepotisme dan hijab dalam Islam sentiasa dipinggirkan. Tiada suara yang boleh menyatakan yang hak sekalipun perkara tersebut sememangnya dituntut dalam Islam.


Manusia yang bertopengkan Islam itu lebih merbahaya dari mereka yang jelas secara terang-terang menolak Islam kerana ia akan menjadi 'barah' dalam diri yang akhirnya merosakkan seluruh anggota badan dan penghujungnya adalah kemusnahan. Sedarlah wahai sahabat-sahabatku, umur yang dianugerahkan ole Allah s.w.t. kepada kita tidaklah lama, maka pergunakanlah umur kita yang masih tersisa ini untuk bangkit berjuang menegakkan kebenaran, menentang kemaksiatan yang menyelubungi umat Islam kini. Kalau bukan kita yang bangun menegakkan Islam, siapa lagi yang boleh kita harapkan?


Bersama-samalah kita berjuang menentang kezaliman tanpa rasa takut dan gundah demi Islam yang tercinta. Berjuanglah dengan ilmu yang penuh di dada bukannya dengan kosong pemikiran.
Allahhu Akbar.


Wassalam.

No comments: