Sunday, July 6, 2008

Assalamu'alaikum w.b.t.,

Sejak kebelakangan ini negara kita yang tercinta digemparkan dengan pelbagai isu yang amat menggoncang keamanan dan ketenteraman kita rakyat Malaysia ini. Begitulah juga terdengar suara-suara yang amat 'concern' dengan penggunaan Undang-Undang Islam di Malaysia. Mereka yang dahulunya cukup mempertahankan Undang-undang British, tetapi dengan dengan begitu mudah pula kali ini 'beralih arah' kepada sesuatu yang mereka benci sebelum ini. Sikap sebegini ada dijelaskan dalam Al-Quran Al-Kareem yang menyatakan perangai orang-orang yahudi dan nasara yang seringkali mengambil mana-mana bahagian yang mereka suka di dalam Kitab Allah s.w.t. dan meninggalkan sebahagian yang lain kerana mereka benci terhadapnya.



Sedarlah wahai sahabat-sahabatku, tiada yang lebih sempurna melainkan apa yang telah diturunkan oleh Allah s.w.t. melalui Nabi Muhammad s.a.w. Ikutilah dan jalankanlah kehidupan kita dengan panduan tersebut sepenuhnya dan bukannya mengambil yang mana yang kita suka sahaja. Semoga kita semua dirahmati Allah s.w.t. selalu di dunia dan di akhirat, AMIN!



Janganlah kita bersikap hipokrit seolah-olah kita hendak mempertahankan Islam, namun pada hakikatnya kitalah yang bersekongkol dengan mereka yang suka melihat keruntuhan Islam. Marilah sama-sama kita kembali mendokong kepimpinan ulama demi kesejahteraan di dunia dan di akhirat. Runtuhkanlah jahiliyyah yang bermaharajalela ini, dan bangunkanlah Islam di atas keruntuhan tersebut. Sebarang usaha untuk mencampur-baurkan Islam dan jahiliyyah adalah sia-sia.

Wassalam.

No comments: